Allmänna villkor

Allmänna villkor:

Den hållbara mötesplatsen Miljöklokt drivs av Save2Day in Sweden (nedan kallad “vi”) som äger tjänsten och är personuppgiftsansvarig.
Driftsansvarig: Kenneth Engström. Tel: 0708 450614. [email protected] 
Kundtjänst: [email protected] tel: 0708 450614
Bolagsnamn: Save2Day in Sweden HB, org nr: 969746-5905
PostadressUggelviksgatan 11, 11427 Stockholm

Genom att handla i nätbutiken godkänner du att vi efter avslutat köp kan mejla erbjudanden från leverantörer som erbjuder produkter i nätbutiken och att vi informerar dig om nyupplagda produkter och erbjudanden genom ett Nyhetsbrev. Vi vidaresäljer inte dina uppgifter till andra företag.

Vi äger rätt att diskvalificera köp om någon av reglerna nedan inte följs: Har du ej genomfört ditt köp genom våra samarbetspartner som hanterar samtliga betalningar inom 10 dagar kan köpet eller diskvalificeras. Om köpet manipuleras via dataservrar eller annan typ av massutskick kommer köpet att anses som ogiltigt. 

För att få köpa i nätbutiken måste du ha fyllt 18 år.

Priser
Priserna anges i SEK (svenska kronor), inklusive 25 % moms. Vi reserverar oss för felaktigheter i priser beroende på felaktig information från leverantör. Vid reklamation och garantifrågor ansvarar leverantören. Vi hjälper givetvis till med kontakt om så önskas.

Betalning 
Vi samarbetar med Klarna, som erbjuder delbetalning, betalning med kort-, bank-, fakturabetalning och Swish. Vid val av fakturabetalning genomförs sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia.

Leverans
Ditt köp levereras inom 2- 5 arbetsdagar, om inte annat anges i produktinformationen, till din angivna adress eller till ett utlämningsställe och aviseras med SMS till ditt angivna mobilnummer. Leverans sker endast till folkbokförd adress.
Undantag: Om du vill ha leverans till t ex en semesterbostad, kontakta: [email protected]  0708 450614

Cookies
Enligt lag ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. För att hålla ordning på bl a inloggning och kundkorg används cookies (session cookies) som lagras på besökarens dator. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information får du på Post och telestyrelsens hemsida

Ångerrätt och retur av vara
När du köper en vara i tjänsten gäller distans- och hemförsäljningslagen. Det innebär bland annat att du normalt har 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara; dock ej för resor och evenemangsbiljetter, specialbeställd vara eller specialtillverkad för dig som kund och för produkter med ett värde över 100 000 kr. Om du ångrar dig när du handlat via internet eller postorder får du själv betala returfrakten. Observera att originalförpackningen som din retur ska förpackas i måste vara i oskadat skick. Produkten skall vara i säljbart skick. Du har en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt. Vid nyttjande av ångerrätt står du för returfrakten, vi återbetalar ditt köp.

Reklamation
Meddela varför du inte godtar varan samt ange varför sätt du anser att varan är felaktig till [email protected] eller ring Meddela alltid eventuell reklamation snarast möjligt. 

Bytesvillkor
Vid byte av produkt gäller följande: Du står själv för returfrakten till oss eller till vår leverantör.

Dina köp är bindande men du har alltid ångerrätt.
Vid köp av produkter gäller 14 dagars ångerrätt i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Det innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan.
Ångerrätten gäller INTE vid följande fall:
a/ produkter som har anpassats personligt till Kund med t ex namntryck, logo.
b/ produkter som har använts.
c/ produkter som har skadat originalemballage.
Kund betalar för returfrakt. Återbetalning/kreditering sker inom 5 arbetsdagar från det att vi har mottagit retur och kontrollerat produkten. När Kund vill ångra ett köp ska Kunden, innan ångerfristen löpt ut, mejla beskedet till [email protected] och ange namn, ordernummer, och produktens namn. Därefter återkommer vi med leveransadressen inom Sverige, antingen till leverantören eller till oss. Kund kan även använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket har tagit fram. Produkten ska returneras inom 14 dagar från sändningsdatum för mejlet där Kunden åberopat ångerrätt. Postadress: SaveDay in Sweden, Uggelviksgatan 11, 11427 Stockholm
OBS! Kom ihåg att alltid meddela oss via e-post till [email protected]  eller ring 0708 450614 innan du skickar dina varor!

Tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN).

Produktinformation
Vi garanterar inte att produktbilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

Force Majeure
Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Företaget ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Save2Day drivs av bolaget Save2Day in Sweden hb, org. nr: 969746-5905
Postadress: Save2day, Uggelviksgatan 11, 11427 Stockholm
Driftsansvarig: Kenneth Engström. Tel: 0708 450614. kenneth.engstrom@miljoklokt.se  
Kundtjänst: [email protected]